Friday, March 19, 2010

orang tua-tua kata klau nk g jauh-jauh jangan galak..

cuti dtg lg...!!! plan ari jumaat 19/3/2010....nak pergi kat lata tembakah...
dalam kol 10 sepuluh pagi terus bertolak dgn 3 bijik kete..aku naik kete iswara..adik aku,kazen ak ngan kwan dia naik kete kancil..pastu sebijik kancil lg junior sekolah yg aku x bape kenal..ok stop smpai citu..
==================================================================

dalam nk smpai bandar jerteh tu tetibe adik aku koll suruh patah balik..bile tanye knapa?dia ckp soh patah balik je..dalam hati..bedebar-debar gak sbb suara adik aku macam tersekat-sekat je..
x cakap banyak,kiteorang yg dalam kete iswara ni terus patah balik kat tempat yang diorang berhenti..tekejut jugak tetibe...........



^ kete kancil yang adik aku,kazen aku dan kawan dia naik tetiba terbabas dan terlanggar wakaf depan masjid...so,gini la keadaan wakaf tersebut lepas dilanggar...(gambar ni selepas kereta berjaya di tarik keluar dari bawah runtuhan wakaf ni..).

kitaorang bersama orang kampung sama-sama angkat wakaf ni untuk mengeluarkan kete yg terperangkap..


^ gambar tangan aku lepas angkat wakaf td..tercalar skit..hoho..



^ kerosakan pada kete plak...lampu dpan pecah..bahagian depan kemek..pastu bumbung kete jugak kemek..dah la ni kete sewa...haish..anggaran kerugian untuk ganti wakaf yang runtuh dan kereta sewa yang rosak.. adalah rm 2000...Alhamdulillah...semua yang eksiden tu x de apa-apa...
==================================================================

masing-masing blur dgn kejadian td..pastu fikir samada utk meneruskan perjalanan ataupun terus pulang...sepakat kata...suruh tenangkan fikiran ..lalu meneruskan perjalanan ke lata tembakah..

kete yg eksiden td rosak..kemudian tinggal kat depan masjid td..yang tinggal sekarang 2 bijik kete..so,nak x nak diorang terpakse berhimpit-himpit macam tin sadin..ALHAMDULILLAH..selamat sampai ke lata tembakah..terus cari port yang best untuk bakar ayam memandangkan hari hujan..


Subhanallah...ciptaan Allah yang sungguh mempersonakan..




^ budak ni kureng sikit...ade ke di suruh kiteorang main jauh-jauh..pastu cakap sorang-sorang..



o.k lata...jumpe lagi jika di beri kesempatan...byee...

No comments:

Post a Comment