Wednesday, January 20, 2010

kawan makan kawan..?aku rase best lg mkan kfc...

sekadar luahan.... : -

masa tgh2 tgk fesbuk td,ak view grup alumni skolah aku dlu..aku pun view la bebudak yg same batch ngan aku..salah sorang ni aku pendekkan name dia S je...Kt dalam status fb dia tu sekadar luahan ttg kawan mkan kawan.ok ..aku copy pastekan ayat dia kt status fb tu camni rupenye..

.."kawan makan kawan.. kita percaya dia seratus peratus..last2 dia yang duk jaja cerita kita? apa ke jenis manusia itu? monyet dalam sarkas lebih m,ulia dari dia. moga kamu akan merasa apa ak rasa.. h...."

ayat ni bkan ditujukan pada aku..sbb aku x add pon dia dlm fb aku..ok..pada insan yg wat status ni..msti penah dengar hukum karma kan?ape yg ko buat kat orang lain, adakalanya akan jd kat ko blik..

Allah maha adil, adakalanya dia akan byar cash terhadap ape yang ko lakukan dulu. x nnti kt akhirat..kt dunia pon dia akan tunjukkan..knape aku wat entri ni?sekadar kenangan best sangat-sangat terhadap ape yg ko wat kat aku dan kawan-kawan yg lain.
==================================================================

form 1,ko knal aku..kita g,dan balik sekolah sama-sama..naik beskal Lerun lg..merempit gune beskal..mcm ziana zink dalam cite maria mariana . pastu kita akan singgah mkan mee dulu kt kedai tok sheikh tu..mee celup 50 sen je..ko slalu belanja aku..
===================================================================

Form 2,kita sama-sama join silat sekolah..1 hari,persatuan silat kita nk join venture ngan sekolah-sekolah lain wat kursus kenaikkan bengkung kt sekayu,Terengganu..

ko tak bleh pergi sbb mak abah ko x bg..ko suruh aku ngan eda bohong parents ko..aku ikut je..tp tak menjadi jugak sebab mmg parents ko takkan percaya..eda mmg x bleh pergi sbb mak dia x der duit.mase kursus tu aku x de kawan sgt..sbb akak-akak lain x suke ko..secara otomatik,aku pun diorang x suke sbb aku kawan ngan ko..even aku x penah wat hal pon ngan diorang.
==================================================================

Form 3, ada sorang akak silat sekolah kita jd model pakaian untuk setiap badan beruniform kat sekolah kita.dia sbg wakil model silat..nama kak sha..1 hari, gamba dia sbg model pakaian kena conteng kat papan kenyataan..dalam gamba tu di tulis gila, ba*i, bajet lawa dan ayat sebagainya yang bemaksud menghina akak tu.

akak tu nangis,pstu sorang-sorang budak2 silat di soal siasat...masih x dapat cari bukti..1 hari aku dapat tau yg buat bende tu adalah ko..kawan kak sha tu jiran aku..dia bgtau aku segalanya-galanya kat aku.kak sha x nak malukan ko, sbb tu dia x nk tuduh ko wat bende tu.walaupun dia tau tu sebenarnya keje ko..ko jeless kat akak tu...aku diam je..
==================================================================

Form 4, ko budak kelas akaun dan aku budak sastera.masa tu ko dah ada henpon..ko selalu upah aku beli topap kat ko..harga topap mase tu kemain la mahal..rm100 - rm 150 biasa je bg ko..aku akan hantar topap tu kat umah ko ngan motor .senyap2 plak tu x nk kasi parents ko tau.pastu ko akan bg la upah rm 5 -rm 10..bleh la wat isi minyak..

1 hari,mase bulan puasa..aku x g terawikh mlm tu..ko koll aku.mase tu aku guna tepon rumah.ko suruh aku datang umah ko.pagi-pagi buta lak tu,dalam pukul 7 pagi..bile aku sampai, mak ko tanya,ko suruh aku bohong mak kau,yang ko nk g amik barang tertinggal kat sekolah sbb umah ko kat kawasan perumahan sekolah kita.mase tu aku blur..aku ikut je..padahal ko suruh aku anta ko kat umah intan.

sampai kat umah intan,ko amik duit yang ko suruh intan simpan..intan terus bagi..then,kita blik semula kat umah ko.aku x tau ko balik nak amik ape..ko pun suruh aku anta ko kat stesen bas dkat kawasan umah aku..dlam perjalanan tu,dia ckp nk g KL.aku terkejut sbb dia x bgtau aku pun..even parents dia pun x tau.dia suruh aku janji ngan dia,jgn bgtau sape2..parents dia..mahupun polis..

ko tipu aku,ko ckp pakwe ko je nk g KL.ko dtg sbb nk ucapkan slamat jalan je kat pakwe ko..tp rupe-rupenya ko nak g skali..aku wat bodoh je sbb x pkir pun tu jd kes polis.aku tanye ko,klau parents ko tanya,aku nk jawap apa? ko suruh aku jawap yang aku just hantar ko kt sekolah je..pastu,jawap la aku x tau ko pergi mana lepas tu..

dia ckp kat aku nk g ngan kazen dia.smpai je kat stesen tu,aku tgk x der pun kazen dia..pastu dia ckp kazen dia tunggu kat gua musang plak..mase tu aku dah rasa x percaya dah.then,dia suruh aku balik..aku jd mcm pak turut ko je..aku stat motor bkan terus balik tp aku singgah umah best fren aku,name siken..aku bgtau siken pasal tu..siken terkejut pastu dia bebel jap kat aku sbb ikut la kerenah S sangat..siken suruh aku terus-terang kat femeli ko..bgtau ape yg terjadi.tp aku x nak..takot sbb dh janji ngan ko.

aku pun balik umah,mak aku ckp mak ko cari aku..aku dah gabra semacam dah..dah tu, mak ko siap ckp lg kat jiran yang tolong tunjukkan umah aku yang aku dah culik ko..aku rase kelakar plak..pastu,tetibe siken koll aku..dia ckp mak ko datang cari aku kat umah dia..same mcm td,mak ko ckp kat nenek siken yang aku bawak lari anak dia...siyes..waktu genting mcm ni pun aku masih gelak lg ngan stetment yg mak ko bagi tu..then,mak ko g umah kawan-kawan kita yang lain tnya ko pergi mana..mak dia ckp,klau x nk bgtau dia akan serahkan kes ni kat polis..diorang memang x tau ape2 sbb yg last kontek ko adalah aku..

pastu,petang tu mak ko suruh aku datang umah ko..aku ajak siken temankan aku..parents aku x tau apa-apa sbb aku bgtau siken sorang je pasal ni.mase tu,abah ko baru blik opis..muke bengang giler..dia tgk aku mcm nk telan aku je..pstu, dia soal aku macam-macam..aku ckp mmg x tau..abah ko ckp..o.k..klau ko x balik gak..dia akan serahkan kes tu kat polis..pandai-pandai la aku nanti..name akan black list..aku kene gantung sekolah..aku pun balik sbb dah nk berbuka..

aku x lalu makan..lpas terawih,dalam pukul 9 lebih , ade 4, 5 orang sedara ko dtg cari aku lg..secara kebetulan,abah aku mmg kenal baik ngan sedara-sedara ko tu sbb opis tmpat abah aku keje selalu berurusan ngan syarikat abah ko.sedara ko bgtau pada abah aku psal kes ko..pstu,sedara ko pujuk aku suruh bgtau perkara sebenar..bile dapat tau pasal tu..abah aku kecewa giler..dia tampar aku..panggg!! ko penah rase x penampar seorang bapa yg kecewa..haa..mcm tu la yg aku rasa peritnya..x cukup tu,abah aku tolak aku..hampir2 nak belasah aku..tp di sekat sedara ko..aku terkilan sbb abah aku x penah pun marah camni kat aku..sedara ko ckp aku x bersalah dlm kes ni..abah aku pun cool..

sedara ko mintak diri dulu..dah puas hati ngan penjelasan yg aku bg tu..bapak aku peluk aku..kmudian pujuk aku..mase tu air mate aku mmg giler2 jatuh T_T.malunye diceritakan..
abah ak x puas ati lg selagi x berdepan ngan parents ko..abah ajak aku g umah ko..mase smpai umah ko,aku tgk mak ko nangis..pstu,aku mintak maaf dan cite blik psal td..abah ko dah x marah aku lg..abah ko ckp..nasib baik aku bgtau..klau x,aku kene tahan reman msuk dalam lokap..

then,sedara ko yang dtg umah aku td baru blik dari balai polis lpas wat repot.diorang ckp ko dah dijumpai kat kawasan stesen bas KL..polis tahan ko atas sbb lari dari rumah ,sebaik sahaja repot tentang ko di buat..Syabass..PDRM..anda mmg cekap..pstu,abah dan sedara ko trus berangkat g KL ngan jep..aku ngan abah aku pun balik...pastu abah aku belanje KFC.(ehehh,,,perlu ke bgtau..haha)

lepas kejadian tu,dkat setaun jugak la aku x g umah siken sebab nenek ngan mak cik dia x bg aku kawan ngan siken lg T_T..
==================================================================

form 5,abah ko tukarkan ko kat sekolah lain..iaitu,tmpat siken sekolah..tp ko x serik..ko masih wat benda-benda lepas..ko cari kawan baru..kemudian,ko belanja dia smpai dia terhutang budi mcm aku dulu..pastu,ko cari masalah..mase ko kat sekolah baru tu,kwan bru ko cite kat siken yang ko suruh kawan baru ko simpan kan segenggam barang kemas asli mak ko dlm bungkusan kain..pastu mcm-mcm lg ko wat..

ada sorang minah ni,mase ko mula-mula masuk sekolah tu..dia baik ngan ko..lama-kelamaan korang ada krisis..budak tu cite kat siken yang ko malukan dia dpan orang ramai..ko hina la..ckp dia miskin la..ermm..aku dengar cerita pakwe ko tu suke kikis duit ko..

abah aku tolong bawa parents ko jmpe kawan dia..kawan abah aku tu mcm ustaz ckit boleh tolong ubatkan orang mcm ko..suruh bg ko lembut hati ckit,jgn terlalu liar sgt..mase dia nk ubatkan ko,ko ckp kt parents ko yang kwan abah aku raba ko la..nk cbul ko la..bajet ko cantik la ni..ngee~~pstu trus parents ko blik..dh x teruskan sesi rawatan tu..padahal kawan abah aku x buat apa-apa pun..
==================================================================

form 6, skali lg kite jumpe..Alhamdulillah bukan di kelas yang sama..kemudian aku berenti form 6 sbb dpt poli..kita lost kontek..

alih-alih taun 2006,aku praktikal kt kb..ko koll aku..ko ckp dh lama ko cari aku..nk kontek aku x dpt sbb abah aku potong line tepon rumah..ko mintak ngan kwan2 yang lain..o.k aku terima..

pastu,ko ckp nk mintak tolong..aku ckp,klau bleh tolong,aku tolong..ko suruh aku cari no.phone abg kembar hensem yg duduk 1 kampung ngan aku tu sbb nk jemput diorang g rumah kerbuka kat rumah ko.aku ckp klau jmpe buku majalah skolah lama-lama dulu aku amik sbb no.budak tu
ada kat majalah tu..tp x jumpa gak majalah tu..aku bgtau ko yang aku x jmpa nombor dia..

ko paksa aku g mintak no.tepon budak tu kt mak diorang..x ke keje gile..usaha la sendiri..aku ckp xnak..buat ape aku nak mintak .bukan ada kena-mengena ngan aku pun..ko kol aku..ko ckp,.. x pe la x nk tolong..susah sgt!! kemudian aku terfikir..buat apa aku nak tolong ko lg..aku rimas ko asyik koll aku berpuluh kali..aku terus off henpon aku..bile aku buka henfon,ko sms aku..mintak maaf..pstu ko msj or koll aku dh x layan lg..mintak maaf aku siap save nombor ko dengan nama org giler..pstu,kita lost kontek smpai sekarang..
===================================================================

byk jugak peristiwa yg tersurat dan tersirat yang ko dah buat..mentang-mentang ko anak orang kaya..tp ko lupe yang sesebuah persahabatan x boleh di beli dengan wang ringgit..
aku x penah nk berdendam ngan ko.segala ape yg ko lakukan pun aku dah maafkan ko..dah x de rasa kecik ati dah..tp...betul kate si Fifi..."memaafkan orang mmg mudah..tp nk lupa kisah disebalik kelukaan tu memang susah."

dengar-dengar sekarang ko dah manage kan otel femeli ko..bagus la tu..aku doakan..semoga ko murah rezeki..dan ingat lah..baru sorang kawan ko lukakan hati ko pasal sikap ko,ko dh nak kecoh..tp ko dah kecewakan berpuluh-puluh orang dgn sikap ko, x de pun orang nk kecoh..cume aku je yg kecohh..hehe...

No comments:

Post a Comment