Tuesday, June 15, 2010

cerita malam pertama...

cuti sekolah 2 minggu ni byk la orang panggil makan gulai....member2 aku rmai yg dh kawen...tnggal aku...kuping...wakakak....so,dalam musim2 kawen ni ak byk ikut job ngan jiran sebelah umah aku...

dia gubah bunga secara freelance...pak andam bunga la kiranya...dlm musim2 mcm ni byk la org pnggil dia gubah bunga fresh..klau bunga plastik,dia gubah sbelum musim kawen..musim ni dia dpt tender byk tmpat..memandangkan aku ni asyik dok tanam anggur je kt umah,dia ajak la aku,dan budak2 dkat umah aku keje gubah bunga skali ngan dia...

aku x de la pandai sgt gubah2 bunga ni...tgn keras ckit..main cucuk2 je..tp bila dh byk kali wat,mcm terbiasa plak..adik aku gubah bunga gak,tp lg terer dari aku sbb dia budak lama ..klau aku ni,gubah bunga2 blok..bunga bulat biasa bleh la ckit2...

tp,klau diikutkan best jugak keje ni sebenarnya...dlm musim2 mcm ni,kita dpt tgk ragam customer dalam penyiapkan majlis hari yg berbahagia ni..mcm2 sumpah seranah yg diorg bg bila pelamin lmbat pasang dsb nya..ade yg dpt hanjeng...babi la..dan segala binatang dlm zoo keluar...haha....

Alhamdulillah,selama musim2 kawen ni ,geng2 bunga aku x pernah kena maki lg..siap g jamu nasik lg..mgkin pandai psiko costumer kot..x jd nk maki..haha..musim ni,ak g 20 tmpat...target aku nk dpt kan rm 600++..kire ok la tu...bkan stress pn keje ni sbb kiteorg wat keje dlm keadaan bising,,gosip/ngumpat dlm bahasa isyarat kiteorg la.mmg hepi la walaupun penat sedikit...kje msti penatkan..lain la klau skali login fb dpt rm100..x logik langsung..kadang2 smpai 4/5 tempat dlm 1 hari kiteorg wat bunga.mmg giler r..g tgh ari blik rapat2 subuh..walaupun mcm keje mcm ni..tp ak tetap hepi..hohoho...

==SELAMAT PENGANTIN BARU aku ucapkan ...bg pasangan yg kawen musim ni..moga berbahagia hingga ke anak cucu...==bye.........

2 comments: